28 helmikuuta 2013

Falafel-päivä ja muita höpinöitä

Muistin eilen illalla laittaa kikherneet ja pavut likoamaan yöksi, joten tänään saatiinkin tehdä lounaaksi falafel-pyöryköitä! :-) Oon syönyt kyllä falafeliä muiden tekemänä, ja ostanut sitä joskus jostain kebab paikoista, mutta nyt tein sitä ensimmäistä kertaa itse. Laitoin tosin kikherneiden lisäksi myös soijapapuja, ja tuli ihan hyviä, jipii. 





Nuo pyörykät näyttää ihan hirveän kuivilta, mutta ei ne oikeasti ollu. Oli kivaa saada pitkästä aikaa vähän vaihtelua mun perinteiseen pastalinjaan, hehe. Viime aikoina mua on jotenkin hirveästi houkuttanu jättää liha pois ruokavaliosta, tai ainakin vähentää sitä. Useimmiten syödäänkin lihoista kotona vain kanaa, koska esim. jauheliha tai pihvit ovat niin kovin kalliita, mutta voisin kyllä vähentää sitäkin. Ei mulla ole mitään erityistä syytä ruokavalion muutokseen, mutta ois vaan ihan kiinnostavaa kokeilla. :-)

Tänään mulla on ollut taas päivän teemana ihan tahattomasti eläinten oikeudet, tai pikemminkin se, kun niitä ei kaikkialla maailmassa tunnu olevan oikein ollenkaan. Välillä aina törmätessäni johonkin kamalaan videoon, alan miettiä maailmaa ja sen pahuutta. Miten jotkut ihmiset vaan voi olla niin kamalia? Miten suloisille pikkueläimille vois kukaan haluta tehdä pahaa, edes rahasta? En osaa puhua tästä asiasta mitenkään pätevästi, joten en aio sitä tehdäkään. Jatkan pohtimista oman pääni sisällä. Mutta kuitenkin, avasin tänään yhden videon iPadilla facebookia selaillessani, ja järkytyin jotenkin ihan suunnattomasti. Kesken videon mun piti vaan peittää se näyttö smart coverilla ja laittaa iPadi pois. Mutisin jotain ääneen järkyttyneenä, ja vähän ajan päästä Tatu tuli katsomaan mua. Yritin selittää sille siitä videosta, mutta en pystynyt, koska tuli ihan hirveä itkukohtaus kesken kaiken. Se oli niin säälittävää, hautauduin vain peiton alle, ryömin sinne ihan kokonaan ja sitten Tatun piti tulla halimaan mua, että rauhoituin. Ei sovi mun katsella noita.

Inhoan itsessäni sitä, että en tavallaan halua nähdä mitään pahaa. On helpompi olla, jos ei tiedä eikä näe.. Tosin aina kun näkee, niin tulee ihan järkyttävän huono omatunto siitä, että on sulkenut silmänsä asioilta, eikä ole tehnyt mitään asioiden hyväksi. On kuitenkin aika hämmentävää olla vain yksi pieni ihminen. Ei yksi ihminen saa mitään aikaiseksi, vaikka suuret joukot koostuvatkin yksittäisistä henkilöistä. On se vaan hämmentävää.. Mutta nyt yritän kuitenkin keskittyä vähän mukavampiin asioihin ja alkaa pakkaamaan, koska huomenna pääsen taas käymään kotikotona, ja näen mun ihania ystäviä tupareiden merkeissä.♥

Kirjoittelen seuraavan kerran varmaankin vasta joskus ensi viikolla, joten siihen asti näkemiin!

Translate: I made some falafel's today.

2 kommenttia:

  1. vasta 5 päivää ja mul on nyt jo ikävä sun blogipäivityksiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voi ei. Ihan hullua kuulla tommosta! Hymyilyttää. :')

      Poista