15 lokakuuta 2012

Jännitystä maankamaralla

Eilinen ilta kului melko erikoisissa ja jännittävissä tunnelmissa, sillä me tapitettiin Tatun kanssa silmä kovana live-lähetystä, jossa itävaltalainen Felix Baumgartner yritti korkeimman laskuvarjohypyn maailmanennätystä. Hyppy tapahtui 39 kilometrin korkeudesta, ja Baumgartnerin nopeus oli hurjimmillaan vapaapudotuksessa 1342 kilometriä tunnissa! En voi edes ymmärtää tuota lukemaa. 

En uskonut, että tuo tapahtuma ois hetkauttanut mua juuri mitenkään, mutta voi luoja miten mua jännitti katsoa tuota. Jännitys lisääntyi entisestään, kun sain kuulla, että edellinen henkilö joka oli hyppyä yrittänyt, oli kuollut sen aikana. Taustalla kuului koko ajan hyppääjän hengitys (jee, se on elossa!), mutta sitten kohta kuvassa näkyki miten se hyppääjä alko pyöriä ihan hirveää vauhtia ja sitä hengitystä ei kuulunutkaan. Mulla otti ihan sairaasti mahan pohjasta ja alko ihan tekemään pahaa. Sitten alkoikin onneksi taas hengitys kuulua, huh. :-D







Kuvat: Kaleva.fi ja Googlen kuvahaku

Saattaa kuulostaa jotenkin tylsältä tapahtumalta, mutta sitä se ei kyllä ollut. Oon varsin tyytyväinen, että Tatu pyys mua katsomaan tuota sen kanssa, koska itse en ois varmaan edes kuullut tapauksesta (paitsi jos olisin vaivautunut tsekkaamaan facebookin news feedin, joka oliki ihan täynnä juttuja tästä). Tuntuu kyllä nyt omat jännitykset ja muut aika pieniltä tähän verrattuna. :-D

Ois muuten ihan huippua päästä joskus laskuvarjohyppäämään, mutta ei kyllä likimainkaan noin korkealta. :-D Tyytyisin ihan vaan siihen perus tandemhyppyyn, joka hypätään muistaakseni 3-4 kilometrin korkeudelta. Sekin ois jo aika suuri askel mulle.

1 kommentti: