10 lokakuuta 2012

A grandmother is a little bit parent, a little bit teacher, and a little bit best friend

Tänään on ollu kyllä vallan hauska päivä. Eilen illalla sain puhelun Ämmiltä (eli mun mummolta), ja se sano hyppäävänsä seuraavana aamuna bussiin ja matkustavansa mun luokse tänne Ouluun. Mullakaan ei ollut mitään suunnitelmia tehtynä, joten se oli tosi kiva yllätys! Menin kymmeneksi linja-autoasemalle sitä vastaan ja se juoksi suoraa hymyssä suin mua halaamaan. Opetin sille, että miten meille voi vastaisuudessa tulla paikallisella, esittelin meidän asunnon ja sen jälkeen matkattiin keskustaan ostoksille. Ja kylläpä se siitä shoppailusta sitten innostukin. :-D Oli se mullekki ostamassa ties mitä mekkoa ja hametta, mutta en huolinut/halunnut maksattaa rääsyjäni sillä. 


Ja voi kääääk sitä väenpaljoutta Stockmannin hulluilla päivillä! Hirveitä ihmishyökyaaltoja. Se oli sen verran rankka kokemus, että päätettiin käydä jossain syömässä ja tankkaamassa vähän energiaa. Eikä oo muuten varmaan koskaan ollut yhtä vaikeaa päättää, että mihin mennään syömään! Ämmi on sen verran vanhanaikainen, että se ei kelpuuta ruuaksi pizzaa, kebabia, hampurilaista, kiinalaista, intialaista tai juuri mitään muutakaan perunasta poikkeavaa. Nou nou -listalle pääsivät myös kana ja katkaravut. Sai siinä otsa rypyssä yrittää keksiä sopivaa paikkaa, sillä paikan tuli olla myös edullinen. :-D Loppujen lopuksi päädyttiin Ravintola Hellaan, josta saa kotiruokaa. Ämmi istahti pöytään ja tilasi listalta silakkapihvejä ja perunamuusia oikein tyytyväisenä, haha.

Nyt on Ämmikin lähtenyt jo bussilla takaisin kotiin, ja minä möllötän yksin kotona kaikessa hiljaisuudessa. Sinänsä on vhänä huono mieli, koska Tatu lupas kattoa mun kans Dexterin uusimman jakson ja sen jälkeen Game of thronesia ja käytiin just ostaan kaupasta iltaa varten kaikkia herkkuja ja pirtelötarvikkeitaki, mutta se sitte päättiki lähteä omiin menoihinsa ja jättää mut yksin kotiin. Ei kiva. Ei nyt sitten auta muu ku ottaa kisut mun kans sohvalle kattomaan ohjelmia. Pitäkää te kivempi keskiviikkoilta ku minä! :-)


2 kommenttia:

  1. Tosi kiva blogi siulla! Just sopivan pituisia päivityksiä ja kevyttä miulle sopivaa luettavaa! Luen kyllä toistekin :) Käy katsomassa säkin miun blogi jos vaan kiinnostaa! t: Ani

    VastaaPoista