21 maaliskuuta 2013

"Miks kaikki opettajat on niin ilkeitä"

Tää viikko on hujahtanut kyllä ohi ihan ennätysvauhdissa! Huomenna on jo perjantai ja taas on yksi työviikko takana. Mua ihan hävettää miten laiskana oon ollut töiden ulkopuolella. En oo tehnyt oikeastaan yhtään mitään.. jaiks. Huomenna on sentään pakko ottaa edes kameraa käteen, koska lupasin kuvata lapsia huomenna uimakoulussa, jotta vanhemmatkin saa nähdä valokuvia myöhemmin. Blogiinhan niitä kuvia ei tietenkään tule, mutta jospa edes innostuisin siitä kuvaamisesta taas.

Oon kuitenkin ylpeä itsestäni siinä mielessä, että oon oikeasti malttanut mennä joka ilta aikaisin nukkumaan, ja oon myös herännyt aamulla tosi ajoissa, ja ehtinyt syödä aamiaista sekä "laittautua" rauhassa. Jostain syystä se kaikki energia ei kuitenkaan oo ihan riittänyt iltapäivään asti, ja aina kotiin päästessäni oonkin ihan poikki, enkä jaksa tehdä mitään. Kai se pitäis vaan pakottaa itsensä tekemään asioita.



Musta on tuntunut tänään siltä, että ei musta kyllä ehkä opettajaksi olisi. Oon jotenkin sellainen, että haluaisin vaan olla niiden kaikkien lasten kaveri, enkä haluaisi komentaa ollenkaan, haha. Tänään välipalalla pari meidän ryhmän poikaa pelleili siinä ruokapöydässä, ja eräs opettajista pyysi, että voisinko käydä siirtämässä toisen pojista muualle istumaan, jotta he malttaisivat syödä rauhassa. No eihän se poika siitä riemuissaan ollut. Vääntöä kesti hetkisen, kunnes poika marssi murheellisen ja kiukkuisen näköisenä hieman kauemmas. Se ei suostunut edes katsomaan mua. Mutisi vain, että: "mää inhoan opettajia.. inhoan! Miks kaikki opettajat on niin ilkeitä.." Kuulostaa ihan naurettavalta, mutta mulla tuli siitä ihan sairaan paha mieli. Ihan hölmö juttu. Ehkä siihen tottuu. Vasta tällä viikolla musta on kuitenkin alkanut tuntua myös siltä, että ryhmän tytöt alkaa vihdoinkin hyväksyä mut. Ne on alkaneet kysyä apua myös multa ja on innostuneet kovasti kun oon opettanut niitä piirtämään. Ois ehkä aika siistiä olla joskus vaikka joku alakoulun kuviksen opettaja. (Alakoulu kuulostaa tyhmältä, kun on itse tottunut sanomaan sitä ala-asteeksi..)

Olipa taas sekavia ajatuksia, hohhoi. Nyt on pakko alkaa kyllä luonnostelemaan yhtä projektia, joka on kyllä oikeastaan työhomma, mutta teen sitä kyllä mielummin omalla ajallani kuin siellä koululla iteliaiden silmäparien tuijottaessa. :-D

1 kommentti:

  1. voi että, mä ihan pakahduin ilosta ku luin sun jättämän ihanan kommentin! :) mäkin tunnen tietynlaista sielunsiskoutta ku luen näitä sun mahtavia bloggauksia. hauskaa viikonloppua ja tsemppiä ens viikkoon muksujen kanssa :--)

    VastaaPoista