25 maaliskuuta 2013

Hassut pikkunoidat

Phuuh. Ompa ollu rankanlainen maanantai! Mulla on ärsyttävä flunssa ja koko ajan on ihan tukkoinen ja väsähtänyt olo. Tän iltapäivän oon viettänyt koneen ääressä käsittelemässä kuvia, joita otin viime viikolla lasten vanhempia varten uimakoulun viimeiseltä päivältä. Viime viikolla startattiin myös pääsiäisaskartelut ja perjantaina lapset sai koristella omat pajunoksat virpomisreissujansa varten.


Minäkin sain koristella yhden oksan, mutta siitä tuli ihan ruma. Lasten omat oli paljon hienompia. :-D Olin myös lapsille vähän kateellinen siitä, että ne pääsi sunnuntaina virpomaan. Pienenä oli ihan parasta kun sai vetästä huivin päähän ja hassut vaatteet päälle, sekä piirtää kaverin äidin ruskealla rajauskynällä pisamia poskille (tosin mulla niitä kyllä oli ihan tarpeeksi myös omastakin takaa.. pisamia siis). Kaveriporukalla oli hauskaa koristella oksat ja sen jälkeen lähteä vaeltelemaan ovelta ovelle keräämään suklaamunia, karkkeja ja rahaa. Voi niitä aikoja. :-D

Kun asuin vielä isän luona, niin meillä kävi aina paljon virpojia, mutta kahtena vuonna kun olen asunut omillani (kahdessa eri paikassa), niin virpojat ovat pysyneet visusti poissa, vaikka joka kerta olen varautunut ostamalla kasan pääsiäismunia. Tänä vuonna olin ihan varma, että tässä talossa nyt ei ainakaa kukaan käy virpomassa kun rapun ovetkin ovat aina lukittuna, mutta väärässäpä olin. Meillä ei ollut yhtään mitään herkkuja, kun sellainen pieni soma noitatyttö ilmestyi meidän oven taakse. Mulla oli vielä pyjama päällä ja hiuksissa oli vielä edellisen päivän sekaiset kiharat. Se tyttö kysyi saako virpoa, ja lorut luriteltuaan se hymyili mulle ja sanoi, että: "sulla on kauniit hiukset", ja toivotteli hyvää pääsiäistä. Meinasin pakahtua ilosta, ja onneksi mulla oli lompakossa kolikoita, jotka sain pudottaa sen pieneen koriin. Ihana tyttö. :-D ♥ 


Koska se yksi tyttö kävi täällä, niin ajateltiin, että ehkä täällä käy sitten paljon muitakin lapsia. Tatu lähti hakemaan kaupasta pieniä suklaamunia, jonka jälkeen odoteltiin monta tuntia, mutta ketään ei kuulunut. Päätin laittaa päiväunille, koska mulla oli niin flunssainen olo, ja hetkisen päästä ovikelloi soikin taas. Annoin Tatulle meidän karkkikulhon ja käskin sen mennä ovelle, koska itse olin ihan zombin näköinen. Menin kuitenkin nurkan taakse kurkkimaan, koska halusin nähdä pikkunoidat. Ne virpoi, antoi meille oksan ja sitten Tatu ojensi toiselle tytölle kulhoa sanoen: "Tästä saa ottaa". Tyttö otti koko kulhon käteensä ja kaatoi KAIKKI namut omaan pannuunsa. Katsoin vierestä silmät pyöreänä, ja kun tytöt lähtivät, me purskahdettiin nauruun. Sinne meni pääsiäisnamit! Onneksi sen jälkeen ei käynyt enää ketään. :-D Se oli semmonen palmusunnuntai! Nyt oon hyvinkin onnellinen, sillä vielä muutaman päivän kun jaksaisi, niin onkin luvassa neljän päivän viikonloppu, ah! Ihanaa viikkoa kaikille!

2 kommenttia:

  1. Hehee, nyt tulee varmasti true-julkkis olo, mutta ehkä saatoin mahdollisesti nähdä sut Hulluilla Päivillä Stokkalla tuossanoin lauantaina(ko) ? :D (Ei mikään stalkkaus, vaan ihan semmoinen missä-minä-olen-nähnyt... -fiilis.) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiäkkö määki luulen nähneeni sut, mutta en ollu yhtään varma ku ei ollu kakkulat päässä. :-D olin kyllä lauantaina stokkalla! :-D

      Poista