18 toukokuuta 2013

Tekstitulva

Viime päivinä olen...



Tää kulunut viikko on ollut jotenkin tosi mukava ja oon ollut hyvillä mielin. Töissä oon taukojeni aikana plärännyt eläinkirjoja ihan huvikseni, ja katsellut niistä tietysti söpöjä pöllön kuvia. Myös eskareiden kevätjuhlat lähestyvät hurjaa vauhtia, joten mun tehtävänäni onkin ollut suunnitella ja toteuttaa niiden näytelmään eläinpäähineet. Eilen neuloin niitä koko päivän sormet verillä, ja käytin ompelukonetta ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tunsin olevani täysin hukassa ja mielessäni pyöri vain yksi kysymys - miten tätä ajetaan? Kerroin kyllä useaan otteeseen, etten osaa moista vekotinta käyttää, mutta mun selitykseni kaukuivat kuin kuuroille korville, ja mulla oli ihan älyttömät paineet. Sydän tykyttäen ja otsa hiestä märkänä mä selasin ohjekirjaa, ja mietin, että milloin ihmeessä ompelukoneisiinkin on oikein tullut kosketusnäytöt. 21-vuotiaanakin voi ilmeisesti tuntea itsensä välillä hyvin vanhaksi. 

Alkuviikosta kävin tosiaan myös pääsykokeissa ja mulla jäi sieltä ihan hyvä mieli. Mielestäni olin harvinaisen reipas, enkä edes pelännyt niin paljon kuin alunperin luulin, haha. Aamu alkoi 2½ tuntia kestävillä (kirjallisilla) psykologisilla testeillä. Niistä oli ihan mahdotonta sanoa, menivätkö ne hyvin, huonosti vaiko todella huonosti. Ryhmäkeskustelussa meidän porukkamme oli melkoisen kankea, mutta sain onneksi itseni pakotettua sanomaan edes jotain. Olin itsestäni ylpeä. En ollut kaikkein puheliain, mutten myöskään se hiljaisin. Psykologin yksityishaastattelu meni mielestäni parhaiten, mutta eihän niistäkään voi ikinä tietää. Samalla kun se hymyili mulle, niin saattoihan se kirjoittaa niihin papereihin vaikka, että "hullu mikä hullu, ei sovellu opiskelijaksi.." Toivottavasti kuitenkaan ei! :-D

Toivon niin kovasti, että tuolta irtoaisi mulle opiskelupaikka. Mulla oli siellä tosin hirveän ristiriitainen olo. Katselin kaikkia niitä muita hakijoita, ja mietin kuinka pätevän oloisia he olivatkaan. Toisaalta ajattelin, että en kai minä nyt ole yhtään sen huonompi ja kaipa minullakin on mahdollisuuksia ihan samalla tavalla kuin muillakin. Oli miten oli, lähdin kokeiden jälkeen kotia kohti hymyssä suin. :-)

Nyt ilmojen lämmetessä olen nauttinut myös ulkoilmasta ja vihertävästä luonnosta. Olen päässyt tutustumaan  myös hieman lisää Oulun kaupunkiin, ja täytyy kyllä myöntää, että täällä on todella kaunista.♥ Mulla on kesäksi melkoinen to do -lista, tästä kesästä ei todellakaan saa tulla kuivakka! Ainakin luvassa on yksi Helsinginmatka heinäkuussa, ja odotan sitä jo melkoisen innokkaasti! Nyt nautitaan kuitenkin tästä toukokuusta ja alkavasta kesästä. Tänään taisi olla ensimmäinen kunnon kesäpäivä, sillä onnistuin polttamaan töissä olkapääni ja nyt kirveltää mukavasti. Ei pidä kuitenkaan valittaa, onhan tuota aurinkoa jo kovasti kaivattukin. ;-)

Huh, pyydän anteeksi sekavaa ja epäkiinnostavaa tekstitulvaa. Mulla olis ollut vielä ainakin triljoona asiaa kerrottavana, mutta ehkä kirjoitan lisää sitten huomenna - tai ehkä en, en lupaa mitään. :-D

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti