20 tammikuuta 2012

Resipentti.

Presidentinvaalit sitä, presidentinvaalit tätä. Oon jo kyllästynyt kun missään ei muusta puhutakkaan. Tuntuu, että joka kerta kun joku tulee juttelemaan niin ensimmäinen kysymys kuuluu: "Jokos olet käynyt äänestämässä?"

Voin kertoa, etten ole äärimmäisen kiinnostunut politiikasta. En ole perehtynyt aiheeseen, enkä edes tiedä ketä mun kuuluisi äänestää. Ehdokkaistakin aiemmin olin kuullut vain Niinistöstä, Lipposesta ja Soinista. Kahdesta ensimmäiseksi mainitusta mulla tulee lähinnä vaan mieleen se TV2:lla pyörinyt Itsevaltiaat-televisiosarja. Rullaluistimilla viilettävä Sauli ja tohelo Paavo. Soini puolestaan saa mun pääni kiehumaan lähes joka kerta kun se avaa suunsa: Ei homoja, ei ulkomaalaisia, ei taidetta - eiku juu sittenkin, mutta sitä perinteistä vaan. Mutta ei ainakaan stipendejä kellekkään taideopiskelijoille. Tympäsee.


Ville Rannan taiteellinen tulkinta perussuomalaisista.


Musta on kuitenkin mukavaa, ettei kaikki ota näitä juttuja kuoleman vakavasti. Saa vähän nauraakkin. Mua hymyilyttikin suuresti eräs MTV3:sen sivuilta löytyvä lehtijuttu. Kannattaa ehdottomasti lukea se painamalla tätä linkkiä. Kerrankin on haastateltu ihmisiä, jotka tietävät politiikasta ja presidenttiasioista yhtä paljon kuin minäkin.

Olen kuitenkin aina innokas oppimaan uutta, joten pyhitän tämän iltapäivän, ja kenties osan huomisestakin ottamalla vähän selvää näistä pressaehdokkaista ja niiden arvoista. Ajattelin olla kerrankin kunnon kansalainen ja käydä äänestämässä. Jos joutuisin äänestämään tässä ja nyt, olisin ihan hukassa ja minun pitäisi varmaan arpoa tai heittää noppaa, sitä en tahdo. Saas nyt nähdä miten tässä käy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti