07 heinäkuuta 2013

Hiusprojektin eteneminen

Jihuu, hei mää oon koneella nyt! Voi miten mulla onkaan ollut ikävä näppäimimstöllä näpyttelyä ja kuvatiedostojen läpi selaamista, haha. Eikä ollut edes sarkasmia, oikeasti! :-D Kuten mainitsinkin aiemmassa postauksessa, niin oon alkanut tosiaan vaalentamaan tätä kuontaloani. Aioin muka ottaa tän hitaasti ja rauhallisesti, mutta eihän sellainen sovi mulle laisinkaan - tulokset on aina saatava mahdollisimman nopeasti. Tyhmästä päästä kärsii.. noh, ainakin koko pää. Tähän mennessä en onneksi ole kuitenkaan vielä onnistunut tyrimään mitään lopullisesti, hehe. Vielä on värjäystä edessä, mutta katsotaan nyt kuvista kuitenkin missä vaiheessa nyt mennään. Toivottavasti kukaan kampaaja ei eksy lukemaan tätä, haha. Lähtötilannehan oli tämä:


Oon värjännyt jo parin vuoden ajan hiuksiani punaruskeilla kestoväreillä, mutta näin kesän tullen alkoi tumma väri jo kyllästyttämään ja aloin kaipailla omaa luonnollista väriäni, joka on se niin sanottu "maantienharmaa", joka taitaakin olla suomalaisilla melko yleinen. Tummiin kutreihini tein värinpoiston, joita kului mun paksuihin hiuksiini kaksi pakettia. Ensimmäisen värinpoiston jälkeen tulos oli oranssi, kuten olin odottanutkin:


Saman päivän aikana värjäsin hiukseni vielä tuhkanvaalealla hiusvärillä (vaaleimmalla sävyllä minkä kaupasta löysin). Se oli kuitenkin virhe. Ei muuten, mutta rahaa meni tavallaan hukkaan, koska eihän noin tummasta voi vielä kovin vaaleaa värjäystulosta ilman toista värinpoistoa tietysti saadakkaan. Tulos oli hieman vaaleampi, ei niin kirkas oranssi:


Tämän jälkeen olen tehnyt vielä yhden värinpoiston. Tällä hetkellä hiukset ovat kellertävän ja ihan kamalan näköiset. Niin hirveät, etten tiedä miten kehtaan mennä edes käymään kaupassa, haha. Kuvaa kamalasta ja keltaisesta pääkarvoituksestani on alapuolella.. Hiukset ovat kuvassa käkkärällä, koska olin laittanut ne aamulla kosteina nutturalle.


Kyllä juu, ihan hirveän väriset, mutta oikeaan suuntaan ollaan menossa. Olen lukenut kauhutarinoita hiusten kärtsähtämisestä, putoamisesta, vihreäksi värjäytymisestä, allergisista reaktiosta ja ties mistä, mutta onneksi olen säästynyt noilta kaikilta! Nyt hellin hiuksia hoitoaineilla, sillä vielä on värjäystä luvassa.

Alle viikon päästä meillä olis lähtö Helsinkiin, enkä kyllä aio lähteä sinne tämän pään kanssa! :-D Toivon mukaan seuraavan kerran kun lisäilen kuvia omasta pärstästäni, niin hiukset ovat jo hieman nätimmät. Toivossahan on tunnetusti hyvä elää. :-D

Translate: Gonna be blonde again! At this moment my hair is yellow (ew....), but hopefully not for long!

6 kommenttia:

  1. laitatko seuraavaksi sitten omaa väriäsi lähempänä olevan värin? Raidoituskin voisi olla parempi kuin koko pään vaalentaminen, ruukaa tulemaan ja pysymään aika kellertävänä jos vain värinpoistoa laittaa ppäähän. Ihan kokemuksesta sanon, mulla oli joskus samankaltainen projekti, joka päättyi sitten siihen, että kun laitoin hopeahkon värin, jota ei saanu laittaa liian useesti vaalennettuihin kutreihin, se muuttuikin sitten harmaaksi. Ja siinä vaiheessa oltiin jo melkein loppusuoralla vaalennusvaiheessa, puolen vuoden projektin jälkeen. Ainoa hyvännäköinen, halpa ratkaisu, jonka siihen hätään satuin keksimään, oli vetaista päälle shokkiväripinkki. Tarttu aika hyvin, voin sanoa :D

    Näin mulla, toivottavasti sun projekti päättyy paremmin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattelin seuraavaksi värjätä juurikin jollakin omaa luonnollista hiusväriäni vastaavalla värillä. Ja sen jälkeen meinasin laittaa vielä vaaleita raitoja. Ihan järkyttävän kuuloinen prosessi. :-D Toivottavasti hiusparat kestää tän rääkin! Jos pääsen hyvään lopputulokseen niin oon kyllä suunnattoman onnellinen. Ja toivon ettei sen jälkeen tarvi enää värjäillä pitkään pitkään aikaan!

      Poista
  2. Tuohan on vielä ihan hyvän näköinen verrattuna siihen, miten esim. miun valennusprojekti vuosia sitten päättyi! :D Kun oli tummaksi värjännyt vuosia niin värinpoistolla sain liekkihiukset! Kun oli juurikasvua niin värinpoisto veti sen valkeaksi, siitä 15 cm pätkän tuommoiseksi keltaiseksi ja latvat jäi oranssiksi! Oli hieman katastrofi... Lopulta kun olin saanut hiukset vaaleiksi niin ne oli niin kärsineet, että suoristusraudalla ei voinut koskeakaan ja seuraava vaaleahiusväri veti hiukset sini-harmaaksi ): Sitten iskin vain paniikissa melkein mustan värin siihen päälle. Suosittelisin noita raitoja juu niin kuin Maijukin :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli teininä mustat hiukset ja ku iskin siihen värinpoiston niin kävi just samalla tavalla kuin tuossa kuvailit. :-D kamalaa! tosin mulla ei onneks menny siniseksi.. mutta tummemmaksi jouduin itekki värjäämään ku oli niinkamalat ja epätasaset kelta-oranssi-valko-punaset.. haha. Raitoja mietin kyllä itsekin, mutta koska mulla ei ole ketään kuka niitä vois laittaa, enkä itse osaa niin en sitten voinu raidottaa. :<

      Poista
  3. Minkä merkkistä värinpoistoainetta käytit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tais olla sitä Lorealin Super Blonde cremeä. :-)

      Poista