13 joulukuuta 2012

Nukkumatti, missä olet?

Huhhuijakkaa. Täällä kirjottellee yks tosi väsynyt ihmisriekale, jolla on tällä hetkellä varmaan Pohjois-Pohjanmaan suurimmat silmäpussit. Oon nukkunu jo kaks peräkkäistä yötä tosi huonosti, joten töissäkään ei oo ollut ihan helppoa. Tänään tuntu, että koko ajan pyöri päässä ja hyvä ettei taju lähteny. :-D

Toissayönä nukuin koiran unta ja lopulta heräsin kokonaan siihen, kun Leevi oli raahannut sellaisen kilisevän lelun meidän sänkyyn ja se leikki sillä. Silmäluomet tuntu lyijynraskailta, ja ajattelinkin, että kello on varmaan tosi vähän ja että onneksi saan nukkua vielä muutaman tunnin. Katsoin kelloa puhelimesta, ja kas, herätyskello oli aikeissa soida viiden minuutin päästä.


Viime yö alkoi samalla tavalla, ja heräilin vähän väliä. tosi levotonta meininkiä. Juuri kun olin saanut unen päästä kiinni, niin kissat kömpi mun päälle nukkumaan. Hymyilin ja ajattelin, että Lunttikohan mua tuli moikkaamaan, kunnes jotain lämmintä alkoi liristä mun kasvoille.. Ei helevatana. Leevihän se siinä päätti sitten merkata mun naaman. Äkkiä ylös ja naaman pesulle. Osas seki mokoma alottaa tuon ikävän tavan hyvään aikaan (se ei oo koskaan ennen pissiny muualle kuin sen hiekkalaatikkoon). Ärrin murrin.


Sitten Tatu vielä alkoi narskutella unissaan hampaitansa ja se ääni riipi mua sielussa asti. Olin niin väsyny ja vihanen, että karjaisin sille ärtyneesti, että: "Lopeta nyt jo se hiton narskuttelu!!", haha. Tosin ton "hiton" tilalla tais olla jotakin vähän rumempaa. Tatu raukka heräs siihen ja säikähti ihan hulluna. :-D Sitten oliki melkeen taas jo aika herätä.

Pääsin töistä ja neljältä ja Tatu lähti kaupungille tossa puoli kuuden aikaan. Lähtiessään se huomas, että mulla oli töiden jälkeen jääny avaimet vahingossa meidän oveen roikkumaan. Käytävän puolelle siihen lukkoon siis. Onneks kukaan ei ollu vieny niitä! Ehkä pitäis saada nukkua välillä, niin ei tekis ihan tyhmiä juttuja. En tiedä, että mikä multa nuo yöunet oikeen syö? Onko mulla jotain alitajuista stressiä josta en itekkään tiedä. :-D Ihan ihme hommaa! Toivottavasti tänään Nukkumatti tulis kuitenkin ajallaan, eikä käyttäis mitään huonolaatusta ja halpaa unihiekkaa.

Ps. kuvat on otettu kesällä, jolloin Leevi oli vielä melkoisen pikkuinen.

Translate: Why, oh why I can't sleep?

2 kommenttia:

  1. Apua mun pakko kysyä minkä ikäinen ja mistä päin suomea tää mustavalkoinen nukkuva mirri on? On nimittäin tismalleen saman värinen ku meidän kääpiö, ja sillä oli sisko/veli joka lähti vissiin Oulun seudulle. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leevi on Kuivaniemestä ja se on noin 7 kuukauden ikänen nyt. :-) Tosin sillä oli vaan kaks sisarusta, joista toinen oli ihan pikimusta ja toinen harmaa-valkoraidallinen. :-)

      Poista