28 joulukuuta 2012

Minun Jouluni

Tänäkin vuonna meidän jouluaattoon kuului ruokaa, kyläilyä, sekä perheen kanssa rentoutumista. Aattoaamuna herättiin mun isän luota ja aamupalaksi syötiin tietysti kinkkua ja kotitekoista sinappia! Ei niin kevyen aamupalan jälkeen suunnattiinkin sitten muutaman ongelman ja mutkan kautta ukon äidin luo "eurooppalaiselle joululounaalle", johon kuului mm. useaa erilaista kalaa, salaatteja, kinkkua sekä valkosipuli-kermaperunoita. Jälkiruuaksi oli suklaa-amaretto-moussekakkua.






Syömisen, lahjojen vaihdon ja sohvalla ähkynä rötköttämisen jälkeen lähdettiin ajamaan Tatun tädin ja serkkujen luo, jossa Tatulla oli suuri kunnia toimia joulupukkina elämänsä ensimmäistä kertaa. :-D Heti kun pukiksi tällätty ukkeli astui ovesta sisään, 4-vuotias Aatu huusi, että: "Tuohan on oikeasti Tatu!", pienen vakuuttelun jälkeen pikkumies kuitenkin uskoi, että pukkihan se oli. :--D Aatu sai toimia pukin apurina ja ojentaa lahjat oikeille omistajilleen. Laulettiin myös yhdessä Joulupuu on rakennettu, koska Aatu oli sen niin hienosti joulua varten opetellut.




Illaksi palattiin takaisin mun isän ja veljen luokse. Tänä vuonna meillä ei ollut oikeaa kuusta (nyyh), mutta meillä olikin tällainen vähän modernimpi ratkaisu. :-D Olin ilmeisesti ollut tänä vuonna tosi kiltti, koska sain aika paljon lahjoja! Kotona unohdin aika pitkälti kameran olemassaolon, joten en kuvannut edes ahmimiani jouluherkkuja tai juuri mitään muutakaan. Tänäkin vuonna voin kuitenkin sanoa, että iskä tekee kyllä ihan parhaat lanttu- ja porkkanalaatikot! ♥


Luna osasi selvästi arvostaa Tatun äidiltä lahjaksi saatua paistinpannua. Mua nauratti ihan hirveästi kun menin yläkertaan ja näin, että se oli mennyt pannulle nukkumaan.  :-D

 
Aattona myös mun setä ja sen ihana vaimo kävi kyläilemässä ja näin ensimmäistä kertaa niiden pienen mäyräkoiran, Maurin. :-D Se oli kyllä aikamoinen vintiö. Koko ajan se roikkui kiinni jonkun hihassa tai lahkeessa, mutta kuvassahan se tietysti näyttää itse tyyneydeltä.



Loppuillasta päätettiin käydä vielä Tatun isän luona, koska se asuu melkein mun isän naapurissa. Siellä ei onneksi tarvinut syödä. :-D Vastassa meitä oli Jade-koira ja mulla aika kuluikin sitä rapsutellessa ja haliessa.




Sitten kipitettiin taas yöksi mun isälle. Piti tietysti valvoa myöhään, syödä vähän lisää ja tutkiskella omia lahjoja. Hihi. Oli kyllä tosi ihana Joulu. :-) Ja oli ihan mahtavaa kun pääsi viettämään aikaa Kemissä vähän enemmänkin. Toivottavasti teilläkin oli ihana ja lämpöinen Joulu! :-)

Translate: Christmas Eve.♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti