27 maaliskuuta 2012

Never spend your money before you have earned it.

Hihhei, sain tänään ensimmäisen haasteeni! Haasteen sain Jotain Vikaako? -blogin Maijulta, ja se kuuluu näin:


"Kerro ilman materiaalisyyllisyyttä viisi asiaa, jotka ostaisit, jos sinulla olisi kaikki maailman rahat. Sen jälkeen haasta viisi muuta!" 


1. Elektroniikkaa. Hommaisin itselleni hyvän järjestelmäkameran, sillä olen haaveillut siitä jo vuosia. Sen lisäksi voisin tietysti ostaa uusimman iPadin sekä minulle, että rakkahalle ukkokullalleni. Tajusin juuri, että jos tuo ukko minut heivais, niin mulla ei olis kameraa, telkkaria, iPadia, tietokonetta eikä puhelinta. Eikä ukkoa. Hui.







2. Vaatekaapit täyteen ihania vaatteita! Ja kenkiä!Voisin heittää kaiken vanhan pois ja pistää koko vaatekaapin sisällön uuteen uskoon. Mun nykyiset rytkyt on semmosia muinaisjäänteitä, eikä niitä oikein voi suurinta osaa edes yhdistellä keskenään. Helposti yhdisteltävät vaatteet ois aika kiva juttu. :-) 








3. Täytän ensi kuussa 20, enkä ole saanut vieläkään hommattua ajokorttia johtuen heikosta rahatilanteestani. Jos rahaa olis rajattomasti, niin tottahan mä hommaisin itselleni kortin ja autonkin vielä siihen lisäksi! Tai sitten palkkaisin oman autonkuljettajan joka kuskailis mua limusiinilla ympäri kaupunkia. Vois herättää hieman huomiota Kemissä tosin. :-D








4. Ostaisin kaikki tarvittavat matkaliput ja härpäkkeet, jotta päästäis ukon kanssa maailmanympärysmatkalle! Se ois kyllä tosi hienoa. En oo koskaan käyny ulkomailla (jos Ruotsia ei lasketa, ja sitähän ei lasketa ko se on tuossa ihan vieressä), joten ois mahtavaa päästä näkemään uusia paikkoja, tutkimaan eri kulttuureja ja kokemaan uusia elämyksiä! 







5.  Laittaisin meille ihanan kodin ja ostaisin ulkomailta loma-asuntoja! Tai ehkä yksikin riittäisi näin alkuun, haha.





Nyt kun tässä listailen näitä niin tajuan, että ehkä on vaan ihan hyvä ettei mulla ole kaikkia maailman rahoja. Taitaisin hyvin pian hävittää itseni kaikkien tavaroiden alle. :-D


Näiden materialistisen asioiden lisäksi maksaisin tietysti pois meidän opintolainat, ja jakaisin osan rahoista myös perheelleni, sekä ihmisille jotka sitä tarvitsevat. Haluaisin ehdottomasti tukea eläinsuojelutoimintaa sekä eläinkoteja. Eläimet ovat aina olleet lähellä pientä sydäntäni. Varmasti myös erilaiset hyväntekeväisyysjärjestöt saisivat oman osansa. :-)






Haastan:


Pilvin
Lauran
Mean
Katriinan
Susannan

3 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta, mutta mä oon jo tän ihan muutama kuukausi sitten tehnyt niin ei nyt ihan heti uudestaan oo toiveet muuttunut :)

    VastaaPoista
  2. Joo helposti yhdisteltävät vaatteet ois kyllä loisto keksintö omassakin kaapissa.. vaatteiden pitäis olla vaan ajattomampia, eikä vaan sellaisia yhden kauden trendirytkyjä, niin ois tääkin ongelma (ehkä?) poissa monen päiväjärjestyksestä. :)

    VastaaPoista