05 kesäkuuta 2012

100 asiaa minusta (osa 1/2)



Päätin pitkästä aikaa listata vähän "faktoja" itsestäni, mutta väsähdin puolessa välissä, joten julkaisen nyt ensimmäiset 50, ja seuraavat sitten joskus myöhemmin.


1. Oon tuntenut mun parhaan ystäväni, Katrin, 3-vuotiaasta saakka.

2. Teineinä oltiin Katrin kanssa kuin paita ja peppu, ja yritettiin aina rikkoa ennätys, että kuinka kauan pystytään olemaan yhdessä putkeen. En muista montako tuntia/päivää nykyinen ennätys sitten on. :-D

3. Meillä oli myös ihan ällistyttävän hyvä mielikuvitus, ja oltiin aika vilkkaita ja kekseliäitä. Vanhemmat saikin meidän takia varmaan varmaan kivasti harmaita hiuksia. :-D

4. Mun vanhemmat eros mun ollessani 6-vuotias. Muutama vuosi sitten ne meni taas yhteen pitkän ajan jälkeen, mutta sitä kesti vaan puoli vuotta. Tässä sitä nyt sitten taas ollaan.

5. Oon hirmu suojelevainen mun perhettäni kohtaan. Kukaan muu mun lisäkseni ei saa puhua niistä pahaa.

6. Tykkäsin taiteilla jo pienenä. Olin mm. piirtänyt valkoiset seinät täyteen tuherruksia äidin punaisella huulipunalla.

7. Ja tykkäsin pihistää meikkejä äidin laukusta. Saatoin kuulema laahustaa vastaan äidin korkokengissä ja huulipunat naamassa. :-D

8. Mulla oli/on kotikotona vanha Nintendo, mutta en koskaan pelaa sillä muuta ku Super Marioa. Tykkäilen Super Mariosta vieläkin, ja pukeuduin kyseiseksi hahmoksi myös penkkareissa. 

9. Pienenä keräsin aina illalla joka ikisen pehmoleluni sänkyyn nukkumaan. Ja niitä oli p-a-l-j-o-n! Ja pehmot piti ehdottomasti pakata reppuun tai pussiin niin, että niiden päät näkyivät ulkopuolelle, koska muuten ne ei eivät olisi ”saaneet henkeä”.

10. Ala-asteella tutustuin Roosaan, ja tehtiin sen kanssa meillä aina kaikkia tosi tyhmiä nauhotuksia. :-D Harmi ettei niitä oo enää tallella!



11. Olin koko peruskoulun ajan enemmän tai vähemmän koulukiusattu..

12. Ja se vaikuttaa muhun edelleen.

13. Mulla on aivan järkyttävä esiintymiskammo. Kädet ja jalat tärisee, silmissä sumenee, pyörryttää, tulee paha olo, jne.

14. Ja ajoittain oon tosi epävarma itsestäni.

15. Oon yleensä tosi ujo, ja uudessa seurassa hiljainen. Pelkään että se tulkitaan ylimielisyytenä, tylsyytenä tai piittaamattomuutena. Todellisuudessa oon tosi kiinnostunut ihmisistä.

16. Olen asunut koko elämäni Kemissä. 

17. Haluaisin muuttaa uuteen kaupunkiin, mutta samalla se on vähän pelottava ajatus.

18. En tykkää negatiivisista ihmisistä, joiden ainoat puheenaiheet on muiden haukkumista.

19. Pelkään mm. korkeita ja ahtaita paikkoja, sekä neuloja.

20. Omituisempia pelkojani ovat mm. pellet, maskotit (ne puvuissa kulkevat ihmiset), posliininuket ja ilmapallot.



21. Kun täytin 18, niin mun paras ystäväni vei mut ratsastustunnille. Se oli tosi ikimuistonen lahja!

22. En omista kovin paljoa kenkiä tai laukkuja.

23. Mulla on kuitenkin ihan järkyttävä määrä koruja, vaikka en edes käytä niitä.

24. Hamstraan myös pikkutavaroita. Mulla on hirveästi turhaa tavaraa, josta en kuitenkaan raaski luopua.

25. Tykkään leipoa, vaikka mun menestys leipurina onkin melko vaihtelevaa. :-D

26. Teen kuitenkin maailman parasta porkkanakakkua! (vaikka se onkin mun mielestä piirakkaa)

27. Teen nykyään tosi usein amerikkalaisia pannukakkuja. Niistä mulle tulee mieleen Muumit ja Miehen puolikkaat. :-D

28. En oo oppinut juomaan kahvia. Enkä kaljaa.  

29. Oon kaikkiruokanen. En oo vielä tavannut ruokaa, jota en olisi saattanut syödä.

30. Paitsi kiinalaisessa ravintolassa alkupalaksi syömäni sushi.. Kyllä. Yhtä outoa kuin miltä se kuulostaakin.



31. Kutsun mun poikaystävääni, Tatua, usein ukoksi.

32. Tapasin Ukon rippileirillä ollessani 15-vuotias. Hän oli silloin vielä 14. 

33. Ja mulla oli siitä vähän kilpailua yhden toisen tytön kanssa. Siitä tiesi kaikki muut paitsi Ukko itse. :-D

34. Ihmettelen välillä vieläkin, että miksi ihmeessä se sitten tykästyi muhun.

35. Ilmoittauduin riparin jälkeen isoskoulutukseen, ja houkuttelin Ukonkin sinne, sillä halusin tutustua häneen
     paremmin.

36. Olimme muuten olleet samassa peruskoulussa useita vuosia, eikä se ollut silti koskaan nähnyt mua siellä..

37. Olin siitä hieman loukkaantunut. :-D

38. Muutettiin yhteen, kun täytettiin 18.

39. Meillä on Ukon kanssa yhteinen kissa, Luna, mutta se on kyllä ihan mun vauva.

40. Yritän aina tahallaan tartuttaa Tatun päähän kaikkia tyhmiä lauluja ja sävelmiä.



41. Valmistuin ihan hiljattain kuva-artesaaniksi sekä ylioppilaaksi.

42. Joudun aina selittämään kaikille mitä kuva-artesaanit tekee.

43. Hain opiskelupaikkaa Oamkista, mutta mun pisteet ei riittäneet edes pääsykokeisiin.

44. Haluaisin olla "isona" lastentarhanopettaja.

45. Olen tehnyt paljon lapsenvahdin hommia. Viimeksi tänään!

46. Olen työskennellyt kaikkein eniten kuitenkin siivoojana. 


47. Tulen aina iloiseksi kuullessani jäätelöauton tunnusmusiikin.

48. Näin kesän tullen käyn joka aamu parvekkeella ja työnnän pään ulos ikkunoiden välistä ja nuuskin ilmaa, koska kesä tuoksuu ihanalta. Vasta leikatun nurmen tuoksu on huumaava.♥

49. Totuttelen juuri olemaan työtön.

50. Tuntuu tosi hölmöltä, ettei mulla ole syksyksi koulupaikkaa, koska oon kuitenki opiskellu lähes koko elämäni.


Ps. kaikki tämän postauksen kuvat on weheartit.comista. Oon käyny hymyilemässä tälle kuvasarjalle tosi usein ja päätinki vihdoin käyttää näitä ihania kuvia jossakin. Nyt tuossa jalkojen juuressa odottaa pieni ja pullea karvapallo, joka odottaa multa rapsutuksia. Häätynee siis mennä, hejsan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti