08 marraskuuta 2012

Kuulumisia kuluneelta viikolta

Yks väsynyt Niina täällä, hei! En oo käynyt koneella vissiin neljään päivään, joten eipä ole täälläkään mua näkyillyt. Mulla alkoi maanantaina työt eräällä päiväkodilla, ja kuukausien vetelehtimisen jälkeen oon ollut kyllä aika kovilla, myönnän sen. On taas pitänyt totuttautua aikaisiin aamuherätyksiin (tottuuko niihin ikinä?) ja tiettyyn arkirytmiin. Neljältä kotiin päästessäni olen yleensä niin väsynyt, että heittäydyn vain sohvalle katsomaan televisiota. Päiväkodilla on ollut tosi mukavaa, mutta toisaalta oon myös ihan hivenen pettynyt. Mulle vaan niin kehuttiin paikan liikuntapainotteisuutta ynnä muuta, mutta kuitenkin mut laitettiin ryhmään jossa on lapsia alle vuoden ikäisistä noin kahden vuoden ikäisiin. Osa ei osaa vielä edes kävellä, ja ne jotka osaavat ovat vielä kovin kömpelöitä. Mun päivät on vaan pukemista, siivoamista ja vaipanvaihtoa. Pihallekkaan en pääse mukaan, koska muiden mennessä pihalle, minä jään siivoushommiin. Odotin myös sitä, että pääsen kuulemaan lasten hassuja juttuja, mutta nuo pienet tytön tylleröiset ja pojan palleroiset eivät osaa vielä edes puhua, paria poikkeusta lukuunottamatta. :-D Noo, ehtiihän ne tässä puolessa vuodessa kasvaa.

En myöskään muista ennen olleeni näin pahassa taloudellisessa ahdingossa. Jo jonkin aikaa mun tililläni on majaillut vain muutama sentti, joilla en tietenkään saa ostettua yhtään mitään. Siis oikeasti, nyt puhutaan senteistä, eikä valitettavasti edes kymmenistä sellaisista. Eilen mulla oli töissä eväänä riisiä, ja huomenna makaroonia. :-D Senpä kunniaksi kokosin puhelimesta löytyneistä ruokakuvista kollaasin ja söin ihan vain silmilläni:


Tänään oon haaveillut Da Marion ihanasta salaattipöydästä ja herkullisista pizzoista, Pannukakkutalon antimista sekä ihan vain itsetehdyistä piiraista. Voi eurot, tulkaa tililleni, jotta saan taas ruokaa. :-D

Ps. Kuinka ärsyttävää on se, että kun aamulla heräät niin on ihan pilkko pimeää, ja taas töistä tullessasi on valo jo tipotiessään? No melekosen ärsyttävää sanoisin, sillä en omista lisäsalamaa, joten kuvien ottaminen on aika haastavaa. :-D

Pps. Tää oli mun 200. (kahdessadas!) postaus!

2 kommenttia:

  1. Toivottavasti saat tehdä monipuolisesti töitä päiväkodissa! Kannattaa myös työelämävalmennuksen edetessä pyytää, että voitko vaihdella ryhmää yms,koska teit vissiin aika pitkän sopimuksen? Tsemppiä :) Oon itsekin ollut työelämävalmennuksessa ja joskus on kyllä tuntunut turhauttavalta koko homma.
    Vain senttejä on joskus ollut täälläkin tilillä, tiedän tunteen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä on kolmen kuukauden sopimus, mutta tarkoituksena olisi vielä jatka sitä siihen puoleen vuoteen asti. Itsekin mietiskelin sitä ryhmän vaihtoa, että sais vähän erilaisia kokemuksia, mutta saapa nähdä! :-)

      Poista